Tájékoztatom a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal ügyfeleit, hogy a hivatalban az ügyfélfogadás rendjét 2020. augusztus 17-től az alábbiak szerint határozom meg:
Az ügyfeleknek a hivatal épülete előtt kell várakozniuk. Az ügyintézőkhöz az ügyfeleket egyesével engedjük be. A hivatal épületében az ügyfelek kötelesek szájat és orrot eltakaró maszkot használni.
dr. Kovács Attila jegyző
Elkészült a fehérgyarmati városi piac új épülete.
Ismét 6 hónapos speciális tartalékos kiképzést indít a honvédség
Szeptemberben folytatódik a speciális tartalékos katonák fél éves képzési programja: most is több száz jelentkezőt várnak a megyeszékhelyek toborzóirodái és a kormányhivatalok.
A vírushelyzet miatt létrejött program júliusi indulásakor mintegy 400-an döntöttek úgy, hogy szeretnék kipróbálni magukat katonaként. Olyan büntetlen előéletű, felnőtt korú, magyar állampolgárok jelentkezhetnek, akiknek belföldi lakcímük és legalább általános iskolai végzettségük van. A honvédség akár több ezer állás nélkül maradt embernek adhat átmeneti vagy hosszútávú munkalehetőséget, a 6 hónapos képzés ugyanis újabb fél évvel meghosszabbítható, de lehetőség van áttérni más szolgálati formára is.
A speciális tartalékosok szeptember 1-jén vonulnak be a Magyar Honvédség kijelölt alakulataihoz, a lakóhelyükhöz legközelebbi képzési helyre, ahonnan minden nap hazamehetnek. Bevonulásuk napján az újoncokkal szerződést kötnek, majd megkapják a kiképzéshez szükséges ruházatot. Agarantált havi jövedelem mellett napi egyszeri meleg étel és utazási támogatás is jár. Kihívásokkal teli mindennapok és összetartó közösség várja mindazokat, akik szívesen megismerkednének a magyar katonák mindennapjaival.
A kiképzést nem úgy kell elképzelni, mint a hivatásos vagy a szerződéses katonák felkészítését - a programot ugyanis kifejezetten katonai előképzettséggel nem rendelkező civil embereknek dolgozták ki. Az elvárások ettől függetlenül magas szintűek: az erőnlét fokozatos növelése után egy 6 hetes lövészeti képzés és 3 hónapos egyéni szakkiképzés következik. Ezalatt minden résztvevő egy általa választott területre specializálódik érdeklődési körének és végzettségének megfelelően. Aki a képzési idő alatt visszakapja állását vagy új munkát szerez, bármilyen megkötés nélkül, azonnal visszatérhet a civil életbe.
A cél az, hogy a program hatására egyre többen válasszák a szerződéses szolgálatot vagy a tartalékos szolgálati formák valamelyikét. Az első speciális tartalékosok közül sokan már komolyan érdeklődnek a katonai hivatás iránt. Számukra igyekeznek a végzettségüknek megfelelő legénységi, altiszti vagy tiszti beosztást találni, amennyiben megfelelnek a fizikai és egészségügyi feltételeknek.
A speciális szolgálatformához egészségügyi szűrés és erkölcsi bizonyítvány szükséges. A katonai toborzók mindenben segítik a jelentkezőket: megszervezik az orvosi vizsgálatokat, ha kell, segítenek az erkölcsi bizonyítványhoz szükséges formanyomtatvány igénylésében és kitöltésében is. A jelentkezési lapot a megyei toborzóirodákban lehet kitölteni, az előzetes kérdésekre pedig telefonon és e-mailben is válaszolnak. Elérhetőségük megtalálható a www.iranyasereg.hu és a www.hadkiegeszites.hu oldalakon, de jelen vannak a Facebookon is, MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság néven.
Az alábbi videó bemutatja, hogyan zajlik a képzés a gyakorlatban:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata két helyszínen garázssor építését tervezi:
-Petőfi utcai társasház mögött a Krúdy utcában (9 db 3x6 m-es alapterületű garázs)
-a Május 14 téren, a Kölcsey és a Május 14. tér találkozásánál a kórház mögött meglévő garázssort folytatva (14 db 3x6 m-es alapterületű garázs)
A garázsok szilárd falazattal áramvételezési lehetőséggel, elektronizálható, szekcionált garázskapukkal ellátva készülnek.
Az önkormányzat szándéka, hogy a garázsokat értékesíti.
A garázsok tervezett megvásárlási ára a vevő nevére íratva:
Május 14. tér:4.893.405. Ft / garázs (az épület előtt térburkolattal)
Krúdy utca: 5.112.900 Ft / garázs (az épület előtt ároklefedéssel és térburkolattal)
Jelenleg az igényeket kívánjuk felmérni. Jelentkezni lehet levélben (Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal, 4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő u. 2.) a mellékelt szándéknyilatkozat benyújtásával.
Érdeklődni lehet Kanyó András TEL: 00-36-70-637-24-34.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a 2020. évben is diákmunka programot indít!
A programban azok a nappali tagozatos diákok vehetnek részt, akik a tényleges foglalkoztatásukkor már betöltötték a 16. életévüket és legkésőbb a program befejezésekor még nem múltak el 25 évesek.
A diákokat megillető munkabér összege napi 6 óra munkaidő esetén, a minimálbér időarányos részének megfelelően bruttó 120.750 forint lehet személyenként és havonta.
A diákok már regisztrálhatják magukat az illetékes járási hivatal foglalkoztatási osztályánál.
A diákok foglalkoztatását 2020. július 1. és 2020. augusztus 31. közötti időszakban valósítjuk meg.
A júliusi diákmunkára kizárólag telefonon lehet jelentkezni 2020. június 26-ig (péntek 13:30) Szoboszlai Judit ügyintézőnél az alábbi telefonszámon: 44/510-236 (138-as melléken).
Az augusztusi diákmunkára 2020. július 25-ig lehet jelentkezni személyesen vagy telefonon.
Fehérgyarmat Város Önkormányzat
Képviselő – testülete pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2020.Október
1-től történő megszerzésére:
Fehérgyarmat,
Iskolaköz 1. sz. B. lépcsőház 3. ajtó1,5 szobás 45,5 m2
alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 22.131.- Ft/hó
A bérlakásbérleti jogát az
szerezheti meg, aki nagykorú magyar állampolgár, vagy jogszerűen és
életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező
külföldi, vagy menekültként elismert személy
és az
önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt
feltételeknek megfelel.
Nem jogosult piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás
bérleti jogára:
a) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának a tulajdonában, vagy
haszonélvezetében az ország területén bárhol lakástulajdona van, illetve
lakóingatlan tulajdonjogát, haszonélvezeti jogát 10 éven belül ingyenesen, vagy
visszterhesen másnak átengedte,
b) aki korábban ugyanezen jogcímen bérlakásnak bérlője volt, ideértve azt
is aki ilyen bérlővel együtt költöző családtag volt, illetve ilyen személy
közeli hozzátartozója.
A költségelven meghatározott
lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 3 évre adható bérbe. A
határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt
elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A pályázat benyújtásának
feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel
rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a
család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3
havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet,
-a pályázó vállalja, hogy a 3 havi
bérleti díjnak megfelelő óvadékot a szerződéskötéskor előre megfizet
Bérbeadó azzal
köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését
vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban
beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő:
2020. szeptember 25. (Péntek) 12:00 óra
Bővebb felvilágosítás
Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél,
valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő – testülete pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2020.augusztus 24-től történő megszerzésére:
Fehérgyarmat, Iskolaköz 1. sz. C. lépcsőház 1. ajtó 1+2x0,5 szobás 69,4 m2 alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 33.756.- Ft/hó
A bérlakásbérleti jogát az szerezheti meg, aki nagykorú magyar állampolgár, vagy jogszerűen és életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező külföldi, vagy menekültként elismert személy
és az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt feltételeknek megfelel.
Nem jogosult piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás bérleti jogára:
a) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának a tulajdonában, vagy haszonélvezetében az ország területén bárhol lakástulajdona van, illetve lakóingatlan tulajdonjogát, haszonélvezeti jogát 10 éven belül ingyenesen, vagy visszterhesen másnak átengedte,
b) aki korábban ugyanezen jogcímen bérlakásnak bérlője volt, ideértve azt is aki ilyen bérlővel együtt költöző családtag volt, illetve ilyen személy közeli hozzátartozója.
A költségelven meghatározott lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 3 évre adható bérbe. A határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A pályázat benyújtásának feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3 havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet,
-a pályázó vállalja, hogy a 3 havi bérleti díjnak megfelelő óvadékot a szerződéskötéskor előre megfizet
Bérbeadó azzal köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő: 2020. augusztus 14. (Péntek) 12:00 óra
Bővebb felvilágosítás Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél, valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
dr. Kovács Attila
jegyző
Nyári gyermekfelügyelet és étkeztetés
T Á J É K O Z T A T Á S
nyári szünidei gyermekfelügyeletről
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat) az általános iskolás gyermekek nyári szünidei napközbeni felügyeletét ebben az évben is biztosítja a város lakosai számára. Különös tekintettel arra, hogy a tanítási év végéhez közeledve ismételten több szülő kereste meg az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy az általános iskolás gyermekek nyári szünidei felügyeletét a munkahely mellett nem tudja másképp megoldani.
Tájékoztatom a Tisztelt Szülőket, hogy az Önkormányzat 2020. június 29. és 2020. augusztus 28. között – az igényeknek megfelelően – a szünidő valamennyi munkanapján biztosítja a gyermekek napközbeni felügyeletét szakemberek közreműködésével a korábbi évekhez hasonlóan. Az egész napos felügyelethez az Önkormányzat 50%-os díjkedvezményű meleg ebédet is nyújt, kizárólag fehérgyarmati lakcímmel rendelkezők részére, ha a szülő igényelte és befizette az adott időszakra vonatkozó térítési díjat.
Akik jogosultak a szünidei étkezésre, térítésmentesen kaphatják az ebédet.
Jelentkezési határidők és feltételek:
a) nyári gyermekfelügyeletet: a szülők, törvényes képviselők 2020. június 19-ig (péntek) írásban vagy személyesen a szülő vagy törvényes képviselő személyes adatainak, lakcímének és telefonos elérhetőségének, valamint a gyermek személyes adatainak megadásával kérelmezhetik a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) postacímre vagy elektronikusan a hatosag@fehergyarmat.hu e-mail címre elküldve, illetve személyesen a Hivatal 212-es irodájában,
b) kedvezményes étkeztetést: a szülő személyesen a Közétkeztetési Intézményben (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) kérheti. A június és július hónapra vonatkozó étkezési térítési díjat 2020. június 23-án 12 óráig, az augusztus hónapra esedékes díjat 2020. július 21-én 12 óráig lehet befizetni. Ügyfélfogadás szerdán és csütörtökön nincs. Befizetett étkezés visszamondására nincs lehetőség.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata értesíti a lakosságot, hogy 2020. május 30-tól szombati napokon temetőjáratot indít a Városi Köztemetőbe. A járat a szokásos útvonalon az autóbusz állomásról indul 14:40 és vissza 16:00 órakor. További információ kérhető az indulás helyszínén személyesen vagy a 44/510-116 -os telefonszámon.
Ügyfélfogadási rend
TÁJÉKOZTATÓ
a Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási rendjéről
Tájékoztatom a város lakosságát, hogy a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 2020. május 25-től a veszélyhelyzet kihirdetése előtti ügyfélfogadási rendben fogadja az ügyfeleket:
hétfőn 8-12 13-16 óra
kedden 8-12 13-16 óra
szerdán 8-12 13-16 óra között.
Csütörtökön és pénteken ügyfélfogadás nincs.
dr. Kovács Attila
jegyző
Játszóterek nyitása
TÁJÉKOZTATÓ
a játszóterek megnyitásáról
Értesítem a város lakosságát, hogy a város területén lévő játszóterek megnyitásra kerülnek.
A Május 14 téren lévő játszótér a karbantartását követően várhatóan 2020. május 26-tól, míg a város többi játszótere 2020. május 23-tól korlátozás nélkül látogatható.
Kérjük a játszótérre a gyermekeket elkísérő felnőtteket, hogy a távolságtartás szabályait itt is maradéktalanul tartsák be.
Fehérgyarmat, 2020. május 21.
Dr. Péter Csaba
polgármester
Államkincstár tájékoztató
1.Babakötvényes számlanyitás Ügyfélkapun keresztül otthonról
Amennyiben gondoskodni szeretne gyermeke jövőjéről, és ezért Babakötvényt kíván vásárolni, akkor az Ügyfélkapun keresztül (www.magyarorszag.hu) már otthonról is megnyithatja gyermeke részére az ehhez szükséges Kincstári Start-értékpapírszámlát. A számla megnyitása és vezetése ingyenes, gyors és egyszerű.
Ráadásul, ha most, 2020. április 27. és június 30-a között teszi ezt meg, akkor még egy nyereményjátékban is részt vehet, állampapír vásárlásra beváltható utalványért. Játék részletei: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Nyisson értékpapírszámlát vagy Start-számlát Ügyfélkapun keresztül a Magyar Államkincstárban, vagy vásároljon állampapírt a Kincstár gyors és biztonságos elektronikus szolgáltatásainak (Mobil-és Webkincstár) Ügyfélkapun történő megigénylésével, a www.magyarorszag.hu -n.
Amennyiben 2020. április 27. – június 30. napja között teszi ezt meg, és friss pénzbefizetésből legalább 100.000 forint értékben megnöveli állampapír állományát, Ön is részt vehet nyereményjátékunkban. A játékban 25 darab Kincstár által kibocsátott 100.000,- forint értékű, a Kincstárnál állampapír vásárlására fordítható Nyereményutalványt sorsolunk ki. A Nyereményjátékról bővebben itt olvashat: http://www.allamkincstar.gov.hu/hu/oldalak/tartalom/8311/
Piac működéséről
TÁJÉKOZTATÓ
a városi piac működésének módosításáról
Értesítem a város lakosságát, hogy a városi piac működését 2020. május 16-tól az alábbiak szerint módosítom.
A piac továbbra is a megszokott napokon, kedden és szombaton az árusított termékekre vonatkozó korlátozás nélkül tart nyitva az alábbi szabályok betartása mellett:
-a 65. életévet betöltött személyek a piacot kizárólag 7-9 óra közötti időszakban látogathatják. Ebben az időszakban a piac területén, a kereskedők és az ott foglalkoztatottak kivételével 65. életévét be nem töltött személy nem tartózkodhat.
-a piac területén továbbra is mindenki köteles a szájat és az orrot eltakaró eszközt (pl.: maszk, kendő, sál stb.) viselni.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. a szolgáltatási területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében biztosítja.
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
MIÉRT KEDVEZŐBB EZ, MINT A RÉGI RENDSZER?
• a lakosság évente egy alkalommal a felkínált időpontokból választva találhatja meg a számára ideális lomtalanítási időpontot.
• a lomok nem kerülnek ki a közterületre, megőrizzük közterületeink tisztaságát
• elkerüljük a lomok széthúzásából származó kellemetlenségeket, megelőzzük a közbiztonsági problémákat,
• elkerülhető, hogy jogosulatlanok is igénybe vegyék a szolgáltatást (közszolgáltatásba be nem jelentkezettek, más települések lakosai, gazdálkodó szervezetek)
KI JOGOSULT A SZOLGÁLTATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE?
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe.A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
HOGYAN IGÉNYELHETŐ A SZOLGÁLTATÁS?
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
• honlapunkon www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
• személyesen a - 4400 Nyíregyháza, Bokréta utca 22. szám alatti központi telephelyen, valamint a Kisvárdai Hulladékkezelő Központban és a Nagyecsedi Hulladékkezelő Központban
A további egyeztetések érdekében saját elérhetőségét kérjük minden esetben szíveskedjenek megadni!
HOVÁ HELYEZHETŐ A LOMHULLADÉK ÉS MILYEN FORMÁBAN?
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet. A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia. A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
MILYEN MENNYISÉGŰ ÉS MINŐSÉGŰ HULLADÉK SZÁLLÍTHATÓ EL AZ INGATLANOKRÓL?
A lomtalanítási szolgáltatás a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás részeként olyan hulladékok elszállítására nyújt lehetőséget, melyek a folyamatos vegyes hulladék (heti) ürítés során nem kerülnek elszállításra az edényzetet (kuka) meghaladó méretük miatt. Ezek a háztartásokban keletkezett úgynevezett nagydarabos szilárd hulladékok.
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
• háztartásonként maximum 4db személygépkocsi- , kerékpár-,, illetve motorkerékpár-gumi
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:
Lehetőség a keletkező hulladékok kezelésére:
vegyesen gyűjtött települési hulladék
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon
elszállítása szabvány gyűjtőedényből a naptárban jelölt járatnapokon, illetve hulladékudvarok igénybevétele
építési-bontási hulladékok
nyitott hulladékszállító konténer igénylésével, illetve hulladékudvarok igénybevétele
elektronikai hulladékok (hűtő, tévé, monitor, számítógép stb.)
új elektronikai berendezés vásárlása esetén a kereskedelmi egységnek történő átadás (internetes vásárlás esetén is), illetve hulladékudvarok igénybevétele
veszélyes hulladékok (festékek, oldószerek, lakkok, növényvédő szerek, egyéb vegyszerek, akkumulátorok, szárazelemek, tonerek, festékpatronok, izzók, fénycsövek, gyógyszerek, veszélyes hulladékkal szennyezett göngyölegek, fáradt olaj, stb..)
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás, illetve hulladékudvarok igénybevétele
ipari-mezőgazdasági tevékenységből származó hulladék, folyékony, gáz halmazállapotú hulladék
szakhatósági engedéllyel rendelkező hulladékkezelőnek történő átadás
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
Vízművek tájékoztató
Tájékoztató kéményseprésről
A legfontosabb tudnivalók a kéményseprésről
Ki sepri a kéményt?
A lakossági kéményseprést több megyében átvette a katasztrófavédelem. Ez nem azt jelenti, hogy tűzoltók ellenőrzik a kéményeket, a sormunkát változatlanul kéményseprőszakemberekvégzik. Az újdonság csak az, hogy ahol a megyei jogú városok nem vállalták a feladatot, ott a katasztrófavédelem szervezésében valósul meg a kéményseprés.
Mikor jön a kéményseprő?
A lakossági sormunka nincs összefüggésben a fűtési időszakkal. A kéményseprők ütemterv alapján érintik az egyes települések utcáit. Ez gázüzemű és zárt égésterű tüzelő- és fűtőeszközök esetén kétévente, minden egyéb fűtőberendezés esetében évente történik meg.
Mennyibe kerül a kéményseprés?
A lakossági sormunkaingyenes. Nem csak ott, ahol a katasztrófavédelem végzi, hanem mindenhol. A kéményseprő 15 nappal a sormunka előtt a postaládába dob egy értesítőt. Ha a a megadott időpontban nem találja otthon a kéménytulajdonost, újabb időpontról hagy értesítést. Ha a sormunkát a kéményseprő a második időpontban sem tudja elvégezni, akkor a kéménytulajdonosnak 30 napon belül egyeztetnie kell egy új, közös időpontot, amikor elvégezhető a sormunka. A harmadik, közösen egyeztetett időpontbanelvégzett munkáért már ki kell fizetni a kiszállási díjat (körülbelül 500 forint), de nem készpénzben, hanem csekken, vagy átutalással. Soha ne adjon készpénzt a katasztrófavédelem kéményseprőinek!
Mi tartozik bele az ingyenes sormunkába?
A sormunka magában foglalja a kémény és az összekötő elem ellenőrzését, tisztítását, a levegő-utánpótlás ellenőrzését és az ezt befolyásoló műszaki berendezések okozta hatások vizsgálatát, továbbá az égéstermék paramétereinek ellenőrzését, illetve ahol elő van írva, ott a szén-monoxid-érzékelő működőképességének ellenőrzését is. A sormunkába nem tartozómunkákért, valamint a két sormunka között megrendeltkéményellenőrzésértfizetnikell.
Hogyan lehet a szolgáltatást megrendelni?
Van lehetőség arra, hogy valaki kéményseprést rendeljen a kötelező és ingyenes sormunkán túl is. Az ügyfélszolgálatelérhetőa 1818-as telefonszámon, azon belül a 9-es, majd az 1-es menüpontot kell választani. Hétfőnként 8.00-20.00-óráig, a többi hétköznapon pedig 8.00-14.00-óráig érhető el. További információkat talál a kemenysepres.katasztrofavedelem.huweboldalon.
Kint járt a kéményseprő, de nem tisztította ki a kéményt
Előfordulhat, hogy a kémény állapota nem indokol tisztítást, olyan viszont nem történhet meg, hogy a kéményseprő semmilyen mérést nem végez a kémény ellenőrzése során. Ha valaki ilyet tapasztalna, kérjük, jelezze ezt ügyfélszolgálatunkon. Ugyancsak jelezzék, ha a kéményseprő készpénzt fogad el.
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. értesíti a tisztelt ügyfeleit, hogy a Fehérgyarmat Bocskai u. 4. számon található irodában az ügyfélfogadási idő az alábbiak szerint változott:
Tájékoztatjuk Önöket, hogy Településünkön 2014. július 1. napjától a közvilágítás aktívelemek karbantartásáról (hibás lámpatestek kijavításáról) a Fényhozam KözvilágításÜzemeltető és Karbantartó Kft gondoskodik.
Amennyiben hibát szeretnének bejelenteni, úgy az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésükre:
A már megszokott módon Önkormányzatunknál:
Fehérgyarmat Város Önkormányzata
4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő utca 2. sz.
Guti László név, közterület felügyelő beosztás
E-mail:kozteruletfelugyelet@fehergyarmat.hu
Telefonszám: 06-44-510-236 (137-es mellék)
Amennyiben közvetlen a karbantartó Társaságnak szeretnék a hibát jelezni, úgy az alábbilehetőségek bármelyikén megtehetik azokat:
E-mail:hibabejelentes@indamail.hu
Tel: +36/70-930-2402
Bejelentésüket postai úton is megtehetik, Postán az 1-es ablaknál ingyenesen az alábbicímre:
Fényhozam Kft. Postafiók 37.
Kérjük bejelentésükben, mely az egyedi hibacímekre vonatkozik, pontos utca,házszám vagy esetlegesen oszlopszám megjelölésével közöljék felénk.
bejelentéstől számított 24 óra, hétvégén bejelentéstől számított 48 óra, főútvonalátkelési szakasza bejelentéstől számított 4 munkanap, mellékútvonal átkelési szakasza,bejelentéstől számított 8 munkanap.
Amennyiben szakaszhiba van a Településen (teljes utcában vagy körzetben nemműködik a közvilágítási lámpatest), úgy pontos utcák megjelölésével kérjük, e hibákbejelentését is.
Javítási határidő: a szakaszhiba javítási határideje, bejelentéstől számított 48 óra,kivéve, ha valamilyen külső előre nem látható tényező azt befolyásolja, és ezzel együttkéslelteti a hiba elhárításának ütemét.