Hirdetmények, tájékoztatók - Fehérgyarmat Város Honlapja





Fehérgyarmat
Fehérgyarmat
Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Hirdetmények, tájékoztatók


Álláshirdetés
Fehérgyarmat Város Önkormányzata épületeinek karbantartásához keres szakirányú, legalább OKJ-s végzettséggel rendelkező munkavállalót (gépészeti és faipari ismeretek, asztalos, központi fűtés és gázhálózatrendszer szerelő, villanyszerelő, ipari gépész – lakatos), azzal amennyibe a későbbi jogszabályi változások megkövetelik vállalja a továbbképzéseken való részvételét.
Előnyt jelent hasonló munkakörben eltöltött gyakorlat, tapasztalat, „B” típusú jogosítvány.
Jelentkezni a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatalban, önéletrajzzal lehet (4900 Fehérgyarmat, Kiss Ernő u. 2.sz.) 8 órától 16 óráig.
Tájékoztatás!
A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Fehérgyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltsége az illetékességi területéhez tartozó 89 település
tekintetében a fűtési szezonnal kapcsolatos káresemények megelőzésére kiemelt figyelmet fordít.
A tűzvédelmi hatóság célkitűzése a „tűzmegelőzés növelése, fűtési szezonnal kapcsolatos tűzesetek, káresemények számának csökkentése”.
A megelőzés sikerességének érdekében a Fehérgyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltség a mellékletben szereplő tájékoztatást kívánja közre adni, melyet legyenek szívesek helyileg a
lakosság számára elérhetővé, megismerhetővé tenni. A káresemények csökkentése érdekében konzultációs lehetőséget is biztosítunk a Fehérgyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltség
Hivatali helyiségében vagy telefonon a tájékoztatóban található elérhetőségeken. Az ügyfélfogadás ideje: Hétfő-Csütörtök 7:30-16:00, Péntek 7:30-13:30

TÁJÉKOZTATÁS
rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság, valamint
a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet
meghosszabbodásáról
A veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX törvény 96. § (3) bekezdése, valamint a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény hatálybalépésére tekintettel egyes törvények eltérő alkalmazásáról szóló 647/2021. (XI. 30.) Korm. rendelet 8/A. § (2) bekezdése alapján a 2020. november 4-e és a veszélyhelyzet megszűnését követő 30. nap -2022. június 30.- között lejáró
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság,
b) a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállását megállapító határozat hatálya
a veszélyhelyzet megszűnésének hónapját követő második hónap utolsó napjáig
- 2022. július 31. - meghosszabbodik.
Felhívom a szülők/törvényes képviselők figyelmét, hogy a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság, valamint a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzet fennállásának ismételt megállapítására a veszélyhelyzet megszűnését követő időszakban (2022. június 1. napjától) kerülhet sor.
Kérem, hogy az ügyintézés során legyenek a fentiekre figyelemmel!
Fehérgyarmat, 2022. január 12.
                                                                                      dr. Kovács Attila
                                                                                              jegyző
 
LOMTALANÍTÁSI TÁJÉKOZTATÓ
 
 
Az Észak-Alföldi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye területén a lomtalanítást 2020. évtől házhoz menő lomtalanítás keretében végzi el.
 
 
A házhoz menő lomtalanítást az ingatlanhasználó csak a közszolgáltatóval előre egyeztetett időpontban, évente egy alkalommal, a felkínált időpontokból választva veheti igénybe.
 
Lomtalanításra történő bejelentkezés időszaka: 2022. február 01. – 2022. március 31.
 
 
A szolgáltatást kizárólag a közszolgáltató nyilvántartásában szereplő, közszolgáltatási díj fizetésére kötelezett természetes személy ingatlanhasználó, valamint a társasház és a lakásszövetkezet veheti igénybe.  A jogosultság feltételeinek meglétét az ÉAK Nonprofit Kft. munkatársai az igénylés során ellenőrzik.
 
 
Lomtalanítási időpontot a naptárban – lila színnel - jelölt lomtalanításra való bejelentkezés időszakában, legalább egy héttel az Ön által kiválasztott időpont előtt igényelhet az alábbi elérhetőségek egyikén:
 
• honlapunkon: www.eakhulladek.hu/ugyfelszolgalat/telepulesek menüpont alatt a vevőkód megadását követően a településnél megjelölt időpontokra regisztrálva
 
• e-mailben: lomtalanitas@eakhulladek.hu címen
 
• telefonon az ÉAK Nonprofit Kft. lomtalanítás bejelentő telefonos ügyfélvonalán +36 42/508 369/ 3 menüpont
 
 
A hulladékok kizárólag az ingatlan telekhatárán belül (kapun belül) helyezhetők el, közterületre hulladék nem kerülhet.  A hulladékokat a kapu közelében célszerű elhelyezni a könnyebb kihordás érdekében. A lomhulladékot az ingatlanhasználónak vagy meghatalmazottjának kell átadnia.  A lomtalanítás nagydarabos hulladékokra vonatkozik, de lehetőség van kis mennyiségben kisebb méretű hulladékok elszállítására is, amennyiben azok átlátszó zsákban, papírdobozban kerülnek átadásra. Munkatársaink a hulladékokat gépjárműre rakodják, és az igénylő az elszállítást aláírásával igazolja.
 
 
Lomtalanításkor átadható hulladékok:
 
• bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, szőnyeg, matrac, stb..) szétszerelt, mozgatható állapotban
 
• műanyag medence, játékok, textil, ruhanemű zsákolt, dobozolt, kötegelt állapotban
 
• háztartásonként maximum 4 db személygépkocsi-, kerékpár-, illetve motorkerékpár-gumi
 
A szolgáltatás során ezek maximális mennyisége együttesen 2 m3 lehet. Amennyiben az ingatlannál a maximális mennyiségnél több lom kerülne átadásra, a szolgáltató a megrendelt (többlet) szolgáltatást megtagadja. A többlet lomok átadására a hulladékudvarokban van lehetőség, illetve elszállítását az ingatlantulajdonosok külön szolgáltatásként tudják megrendelni.
 
         

         


       
 
A lomtalanítási időpont meghatározása a belső járattervek figyelembe vételével történik. A járatnap igény megjelölését követően jelezzük vissza a tervezett gyűjtés időpontját. A hulladék átadója illetve annak előzetesen jelölt meghatalmazottja a lomtalanítás időpontjában köteles a helyszínen tartózkodni. Amennyiben ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontban nem történik meg a lomhulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges.
 
Felhívjuk figyelmüket, hogy a bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési eljárás megindításával jár. A közterületre kihelyezett lomhulladékok nem kerülnek elszállításra!
Felhívás!
A Fehérgyarmati Városi Piaccsarnok üzemeltetője a ”Tömöttvár 2007” Közhasznú Nonprofit Kft. bérbeadásra meghirdeti a piaccsarnok (4900 Fehérgyarmat, Kölcsey utca 1011/33. hrsz.)  üzlethelyiségeit 2022. február 01-től:
B/1.     22,17 m2-es külön bejáratú üzlethelyiség
B/2.     23,86 m2-es üzlethelyiség a hozzátartozó 12,22 m2-es külön bejáratú raktárhelyiséggel
J/1.      22,17 m2-es külön bejáratú üzlethelyiség
Tájékoztatjuk a pályázót, hogy az ajánlott bérleti díjnak tartalmaznia kell a rezsi költségeit is.
A bérleti szerződés megkötésekor a bérbeadó 2 havi kaució letétbe helyezését kéri.
Pályázatát a mellékelt pályázati adatlapon kérjük benyújtani 2022. január 17. határidőig a ”Tömöttvár 2007” Közhasznú Nonprofit Kft. (4900 Fehérgyarmat, Tömöttvár u. 5-7.) címre postai úton vagy személyesen, valamint a tomottvar2007@fehergyarmat.hu email címre.
További információért, illetve az üzletek megtekintésével kapcsolatban az alábbi telefonszámon érdeklődhetnek: 06-70/334-1160.

Pályázat
piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás bérletére
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő – testülete pályázatot hirdet az alábbi ingatlan bérleti jogának 2021.december 27-től történő megszerzésére:
Fehérgyarmat, Iskolaköz 1. sz. B. lépcsőház 4. ajtó1+2x 0,5 szobás 70,4 m2 alapterületű, összkomfortos lakás, amelynek bérleti díja 34.240.- Ft/hó
A bérlakásbérleti jogát az szerezheti meg, aki nagykorú magyar állampolgár, vagy jogszerűen és életvitelszerűen Magyarországon tartózkodó
-EU tagállamának állampolgára;
-bevándorlási engedéllyel rendelkező külföldi, vagy menekültként elismert személy
és az önkormányzat tulajdonában álló lakások bérletéről szóló rendeletben foglalt feltételeknek megfelel.
Nem jogosult piaci alapon megállapított lakbérű bérlakás bérleti jogára:
a) akinek, vagy a vele együtt költöző családtagjának a tulajdonában, vagy haszonélvezetében az ország területén bárhol lakástulajdona van, illetve lakóingatlan tulajdonjogát, haszonélvezeti jogát 10 éven belül ingyenesen, vagy visszterhesen másnak átengedte,
b) aki korábban ugyanezen jogcímen bérlakásnak bérlője volt, ideértve azt is aki ilyen bérlővel együtt költöző családtag volt, illetve ilyen személy közeli hozzátartozója.
A költségelven meghatározott lakbérű önkormányzati lakás határozott időre, legfeljebb 3 évre adható bérbe. A határozott idő elteltével a bérlő minden elhelyezési igény nélkül köteles azt elhagyni, a vele élőkkel együtt.
A pályázat benyújtásának feltétele, hogy:
-a pályázó olyan igazolt jövedelemmel rendelkezzen, amely biztosítja, hogy a lakbér havi összege nem haladja meg a család összjövedelmének 25 %-át,
-a pályázó vállalja, hogy legalább 3 havi bérleti díjat a szerződéskötéskor előre megfizet,
-a pályázó vállalja, hogy a 3 havi bérleti díjnak megfelelő óvadékot a szerződéskötéskor előre megfizet
Bérbeadó azzal köt szerződést, aki a pályázatában előre több havi bérleti díj megfizetését vállalja.
A pályázatot a Polgármesteri Hivatalban beszerezhető adatlapon zárt borítékban, írásban lehet benyújtani.
Benyújtási határidő: 2021. december 17. (Péntek) 12:00 óra
Bővebb felvilágosítás Polgármesteri Hivatal II. em. 212. sz. szobában, Szoboszlai Judit ügyintézőnél, valamint a 44/510-236-os telefonszám 138-as mellékén kérhető.
                                                                                 Dr. Kovács Attila
                                                                                       jegyző
HIRDETMÉNY
Felhívom a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult szülők/gyámok és nagykorú gyermekek figyelmét, hogy a gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 20/A § (1)-(2) bekezdése értelmében, akinek a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsága tárgyév november 1-jén fennáll, pénzbeli támogatásban részesül.
Tájékoztatom, hogy a fennálló veszélyhelyzetre tekintettel a támogatás folyósítása postai úton történik.
Fehérgyarmat, 2021.  november 16.
dr. Kovács Attila
        jegyző
letölthető adatlap Esély otthon (EFOP–1.2.11-16)
 
 
T Á J É K O Z T A T Á S !
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helye szerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
A szülőnek, illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
A gyermek akkor részesül őszi, téli és tavaszi szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete az évközi szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik
Ø  2021. szeptember 25.,
Ø  2021. november 22., valamint
Ø  2022. március 15. napján fennállt.
Az ingyenes évközi szünidei étkezést a gyermek részére
Ø  őszi szünetben 5 munkanapon keresztül - 2021. október 25. (hétfő) – 2021. október 30. (péntek),
Ø  téli szünetben 7 munkanapon keresztül - 2021. december 22. (szerda) - 2021. december 23. (csütörtök), 2021. december 27. (hétfő) - 2021. december 31. (csütörtök)
Ø  tavaszi szünetben 2 munkanapon keresztül - 2022. április 14. (csütörtök) és 2022. április 19. (kedd)
a Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900, Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) helyben fogyasztással vagy egyszer használható edényben, elvitellel biztosítja.
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel elvitelére.
Az évközi szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelhető, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 2.
őszi szünetben történő igény esetén 2021. október 5. (kedd) 11 óra,
  téli szünetben történő igény esetén 2021. október 5. (kedd) 11 óra és
           tavaszi szünetben történő igény esetén 2022. február 22.(kedd) 11 óra.
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2021-ben igényelte a 2021/2022-es tanévre vonatkozólag a szünidei étkeztetést (őszi, téli, tavaszi), akkor legközelebb a 2022 évi nyári szünidei étkezés előtt nyújthat be újabb kérelmet gyermekenként.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermek nem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermek nem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe a szülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie:
a) a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
b) a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
A formanyomtatvány beszerezhető:
Ø  Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.)
Matécsa Zsoltné vezető-főtanácsos (II. emelet 202. szoba)
Fehérgyarmat, 2021. 09. 08.
dr. Kovács Attila
jegyző
T Á J É K O Z T A T Á S !
 
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helye szerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
 
 
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
 
 
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
 
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
 
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
 
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
 
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
 
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
 
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
 
 
A szülőnek, illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
 
 
A gyermek akkor részesül nyári szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete a szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik (2021. május 17.-én) napon fennállt.
 
 
Az ingyenes szünidei étkezést a gyermek részére a nyári szünetben 43 munkanapon keresztül - 2021. június 16. (szerda) – 2021. augusztus 13. (péntek) között - Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) helyben fogyasztással vagy saját ételhordóban történő elvitellel biztosítja.
 
 
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel, saját ételhordóban történő elvitelére.
 
A nyári szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelheti, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
 
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
 
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.
 
2021. június 08. (kedd)
 
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2021-ban igényelte a szünidei étkeztetést (nyári, őszi és téli), akkor legközelebb a 2022. évi tavaszi szünidei étkezése előtt igényelheti.
 
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermek nem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
 
 
A nyári szünetben zárva tartó óvoda helyett az ügyeleti óvodában biztosított a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermek intézményi étkeztetése, ebben az esetben nem részesülhet szünidei étkeztetésben. Kivétel ezalól a 2021. július 26. – 2021. augusztus 13. közötti időszak, amikor az óvoda zárva tart és nincs ügyeletes intézmény a városban, ebben az időszakban szünidei étkeztetésre jogosult a HH-s ill. HHH-s óvodai nevelésben részesülő gyermek.
 
 
Tájékoztatom, hogy a bölcsődei ellátásban részesülő HH ill. HHH jogosult gyermek szünidei étkeztetését az intézmény zárva tartás idején, vagyis 2021. július 26-től 2021. augusztus13-ig terjedő időszakban biztosítja az Önkormányzat.
 
 
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe a szülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie:
 
a) a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
 
b) a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
 
 
A formanyomtatvány beszerezhető:
 
·         Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) Matécsa Zsoltné vezető-főtanácsos (II. emelet 202. szoba)
 
 
Fehérgyarmat, 2021. 05. 13.
 
 
 
                                                                                  dr. Kovács Attila
 
                                                                                          jegyző
Letölthető nyilatkozat,(szunidei_gyermeketkeztetes_igenybevetelehez_HH_HHH)
formanyomtatvány (Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény megállapításához és felülvizsgálatához, valamint hátrányos, halmozottan helyzet fennállásának megállapításához),
formanyomtatvány )Környezettanulmány Hátrrányos helyzet, halmozottan hátrányos helyzet megállapításához)
 
 
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
 
EFOP – EFOP–1.2.11-16 Esély-otthon pályázat keretében lakhatás biztosítására
 
Fehérgyarmat Város Önkormányzata Képviselő-testülete az esély otthon lakhatási támogatásról szóló 6/2019.(IV.01.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) alapján pályázatot hirdet a város jövője szempontjából értékes végzettséggel rendelkező fiatal szakemberek helyben maradásának vagy a városban történő letelepedésének támogatására. A helyi letelepedést és munkavállalást ösztönző támogatás keretében olyan 18 – 35 év közötti pályázókat kíván támogatni, akik a településen lévő szakemberhiányt enyhítik munkájukkal.
 
 
Fehérgyarmat Város Önkormányzata vállalja, hogy maximum két év időtartamra az alábbi bérlakásban lakhatást biztosít a pályázaton nyertes, helyben maradó vagy itt letelepedni kívánó fiatal szakember számára:
 
Fehérgyarmat Szent I. tér 2. III/3.                            26.32 m2
 
 
A lakhatást biztosító támogatási rendszer részletes szabályait a fenti Rendelet tartalmazza.
 
I.                   A pályázók köre
 
Pályázatot nyújthatnak be azon 18-35 év közötti személyek, akiknek a Rendelet szerinti hiányszakmájuk van, valamint Fehérgyarmaton lakóhellyel rendelkeznek vagy Fehérgyarmaton kívánnak letelepedni és a város közigazgatási területén működő munkáltatónál dolgoznak, vagy ott kívánnak munkát vállalni.
 
II.                A támogatás feltételei
 
 
A lakhatás biztosítására vonatkozó támogatás pályázat útján nyerhető el.
 
A támogatásra az a fiatal szakember nyújthatja be a pályázatát, akinél fennállnak az alábbi együttes feltételek:
 
- a pályázat benyújtásakor elmúlt 18 éves, de lakhatási lehetőség igénybevételének végéig nem tölti be a 35. életévét,
 
- hiányszakmával rendelkezik,
 
- vállalja, hogy életvitelszerűen, lakcímmel rendelkezve Fehérgyarmaton marad a támogatás nyújtását követő minimum 2 évig,
 
- vállalja, hogy a projekt programjaiban aktívan részt vesz, (pl.: önkéntes tevékenységek)
 
 
Nem nyújtható támogatás annak a pályázónak és a vele együtt költöző személynek, akik a döntéshozó képviselő-testület bármely tagjával vagy az önkormányzat vezető tisztségviselőjével közeli hozzátartozói viszonyban vannak.
 
III.              A pályázat tartalmi elemei
 
 
A Rendelet 1. melléklete szerinti pályázati adatlap, melyhez csatolni kell:
 
-          a pályázó részletes önéletrajza
 
-          az értékelési szempontokat alátámasztó dokumentumok:
 
-          jövedelmi viszonyokra vonatkozó, rendelet 3. melléklete szerinti nyilatkozat, illetve azokat igazoló dokumentumok,
 
-          iskolai végzettséget tanúsító oklevél vagy a tanulmányok folytatásáról szóló, az oktatási intézmény által kiállított igazolás,
 
-          Fehérgyarmat területén székhellyel vagy telephellyel rendelkező munkáltatóval megkötött munkaszerződés, kinevezés, vagy ezek megkötésére irányuló munkáltatói szándéknyilatkozat
 
-          a pályázó által a pályázat benyújtása előtt végzett önkéntes munkáról szóló igazolás,
 
-          nyilatkozat az önkéntes munkára tett vállalásról
 
-          házassági anyakönyvi kivonat, vagy közjegyző előtt tett élettársi nyilatkozat, a pályázó gyermekének születési anyakönyvi kivonata,
 
-          nyilatkozat arról, hogy a pályázó és a vele együtt költöző személy kötelezettséget vállal arra , hogy a lakásba költözés időpontjától számított 3 napon belül a bérleményben állandó lakóhelyet létesítenek,
 
-          nyilatkozat, hogy a pályázó a képviselő-testületi tagjával nem áll közeli hozzátartozói viszonyban.
 
 
IV.             A pályázattal elnyerhető támogatás
 
 
A lakhatás biztosítása támogatást elnyerő pályázó, az elnyert lakásnak maximum 24 hónapig lehet bérlője. A lakhatásért lakbért nem kell fizetnie csak az általa használt bérlemény rezsiköltségének megfizetésére köteles.
 
V.                A pályázat benyújtásának módja, helye, határideje
 
 
A pályázat benyújtható személyesen a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatalban munkaidőben, postai úton a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal 4900 Fehérgyarmat Kiss E. u. 2. szám alatti címére.
 
A pályázat benyújtásának határideje: 2021. június 11.
 
 
VI.             A lakhatás biztosítása támogatás igénybevételének feltételei
 
 
A lakhatás biztosítás támogatás igénybevételének feltétele a támogatási és a bérleti szerződések megkötése, a bérleti szerződés megkötését követően a bérlő közjegyzői okirati formában tett kötelezettségvállaló nyilatkozata.
 
A nyertes pályázó a támogatási és a bérleti szerződéseket a döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő 15 napon belül köteles megkötni, ennek elmulasztása esetén a támogatói döntés érvényét veszti.
 
 
 
 
  Egyéb információk
 
A pályázatok elbírásáról Fehérgyarmat Város Polgármestere dönt. A pályázatok elbírálása a Rendelet 2. mellékletében meghatározott értékelési szempontrendszer szerint megállapított pontszámok alapján történik.
 
A döntése ellen fellebbezésnek helye nincs.
 
A döntéséről a pályázók írásbeli értesítést kapnak. A pályázatok eredményét a helyben szokásos módon közzéteszik Fehérgyarmat Város Önkormányzat honlapján és a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján.
 
A pályázati adatlap letölthető a város honlapjáról (www.fehergyarmat.hu), vagy személyesen átvehető a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatalban, Szoboszlai Judit ügyintézőnél.
 
 
Fehérgyarmat, 2021. június 2.
 
 
                                                                                              Dr. Péter Csaba
 
                                                                                                 polgármester
T Á J É K O Z T A T Á S
nyári szünidei gyermekfelügyeletről
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Képviselő-testülete (a továbbiakban: Önkormányzat) az általános iskolás gyermekek nyári szünidei napközbeni felügyeletét ebben az évben is biztosítja a város lakosai számára. Különös tekintettel arra, hogy a tanítási év végéhez közeledve ismételten több szülő kereste meg az Önkormányzatot azzal a kéréssel, hogy az általános iskolás gyermekek nyári szünidei felügyeletét a munkahely mellett nem tudja másképp megoldani.
Tájékoztatjuk a Tisztelt Szülőket, hogy az Önkormányzat 2021. július 1. és 2021. augusztus 27. között – az igényeknek megfelelően – a szünidő valamennyi munkanapján biztosítja a gyermekek napközbeni felügyeletét szakemberek közreműködésével a korábbi évekhez hasonlóan. Az egész napos felügyelethez az Önkormányzat 50%-os díjkedvezményű meleg ebédet is nyújt, amennyiben a gyerek nem részesül nyári szünidei étkeztetésben.
Jelentkezési határidők és feltételek:
a)      nyári gyermekfelügyeletet: a szülők, törvényes képviselők 2021. június 17-ig (csütörtökig) írásban vagy személyesen a szülő vagy törvényes képviselő személyes adatainak, lakcímének és telefonos elérhetőségének, valamint a gyermek személyes adatainak megadásával kérelmezhetik a Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900, Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) postacímre vagy elektronikusan a hatosag@fehergyarmat.hu e-mail címre elküldve illetve személyesen a Hivatal 217-es irodájában.
b)      kedvezményes étkeztetést: a szülő személyesen a Közétkeztetési Intézményben (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) kérheti. A június és július hónapra vonatkozó étkezési térítési díjat 2021. június 23-án 12 óráig, az augusztus hónapra esedékes díjat 2021. július 21-én 12 óráig lehet befizetni. Ügyfélfogadás szerdán és csütörtökön nincs. Befizetett étkezés visszamondására nincs lehetőség.
           
Fehérgyarmat, 2021. június 1.
Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal
Dr. Kelemen-Kovács Eszter
 aljegyző
T Á J É K O Z T A T Á S !
A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) alapján a gyermek lakóhelye, vagy ha a gyermek életvitelszerűen a bejelentett tartózkodási helyén lakik, a tartózkodási helye szerinti települési önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetés keretében a szülő, törvényes képviselő kérelmére a déli meleg főétkezést a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű gyermek részére ingyenesen biztosít.
A Gyvt. szerint gyermek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 2:10. § (1) bekezdése szerinti kiskorú, azaz aki az 5 hónapos életkort már betöltötte, de legfeljebb 18 éves, kivéve, ha nagykorúvá válása előtt házasságot köt.
Fehérgyarmat Város Önkormányzata a szünidei gyermekétkeztetést
a) a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermekek számára a bölcsődei ellátást nyújtó intézmény és az óvoda zárva tartásának időtartama alatt valamennyi munkanapon,
b) az a) pont alá nem tartozó gyermekek számára
ba) a nyári szünetben legalább 43 munkanapon, legfeljebb a nyári szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
bb) az őszi, téli és tavaszi szünetben a tanév rendjéhez igazodóan szünetenként az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon
biztosít, és ennek keretén belül a szülő, törvényes képviselő kérelmének megfelelő időtartamban az adott gyermek részére biztosítani.
A szülő, törvényes képviselő a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti alapellátások és gyermekvédelmi szakellátások térítési díjáról és az igénylésükhöz felhasználható bizonyítékokról szóló 328/2011. (XII. 29.) Kormány Rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 7. mellékletében szereplő nyilatkozat kitöltésével kérheti gyermeke számára a szünidei étkeztetést. Ha a jogosult több hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevel, a gyermekek számának megfelelő számú nyilatkozatot kell megküldeni.
A szülőnek, illetve a törvényes képviselőnek minden egyes szünidei gyermekétkeztetés kérelemhez mellékelnie kell a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzet igazolását tanúsító települési jegyző által kiadott érvényes határozatot is.
A gyermek akkor részesül nyári szünidei gyermekétkeztetésben, ha a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzete a szünidei gyermekétkeztetés megkezdését megelőző harmincadik (2021. május 17.-én) napon fennállt.
Az ingyenes szünidei étkezést a gyermek részére a nyári szünetben 43 munkanapon keresztül - 2021. június 16. (szerda) – 2021. augusztus 13. (péntek) között - Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye (4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.) helyben fogyasztással vagy saját ételhordóban történő elvitellel biztosítja.
Amennyiben az étel helyben történő elfogyasztását a gyermek betegsége akadályozza, lehetőség van a szülője, más törvényes képviselője vagy a szülő, más törvényes képviselő által megbízott személy számára a gyermek részére biztosított étel, saját ételhordóban történő elvitelére.
A nyári szünidei gyermekétkeztetés a mellékelt formanyomtatványon igényelheti, melynek személyes benyújtási helye és határideje:
Fehérgyarmat Város Önkormányzat Közétkeztetési Intézménye
4900 Fehérgyarmat, Iskola köz 1.
2021. június 08. (kedd)
Ha a szülő vagy törvényes képviselő a Közétkeztetési Intézménynél már jelen tájékoztató levél megküldését megelőzően a Rendelet 7. melléklete szerinti nyilatkozaton 2021-ban igényelte a szünidei étkeztetést (nyári, őszi és téli), akkor legközelebb a 2022. évi tavaszi szünidei étkezése előtt igényelheti.
Tájékoztatom továbbá arról is, hogy a bölcsődei ellátásban, óvodai nevelésben részesülő gyermek nem jogosult a szünidei étkeztetés igénybevételére, mert az intézményen belül részesül a gyermekétkeztetésben.
A nyári szünetben zárva tartó óvoda helyett az ügyeleti óvodában biztosított a hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű gyermek intézményi étkeztetése, ebben az esetben nem részesülhet szünidei étkeztetésben. Kivétel ezalól a 2021. július 26. – 2021. augusztus 13. közötti időszak, amikor az óvoda zárva tart és nincs ügyeletes intézmény a városban, ebben az időszakban szünidei étkeztetésre jogosult a HH-s ill. HHH-s óvodai nevelésben részesülő gyermek.
Tájékoztatom, hogy a bölcsődei ellátásban részesülő HH ill. HHH jogosult gyermek szünidei étkeztetését az intézmény zárva tartás idején, vagyis 2021. július 26-től 2021. augusztus13-ig terjedő időszakban biztosítja az Önkormányzat.
Ha a szünidei gyermekétkeztetést előre nem látható betegség vagy egyéb akadályoztatási ok miatt a gyermek nem veszi igénybe a szülőnek, törvényes képviselőnek a Közétkeztetési Intézmény vezetőjénél be kell jelentenie:
a) a távolmaradást és annak várható időtartamát, valamint
b) a távolmaradásra okot adó körülmény megszűnését és azt, hogy a gyermek mikor veszi igénybe újból a gyermekétkeztetést.
A formanyomtatvány beszerezhető:
·         Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal (4900 Fehérgyarmat, Kiss E. u. 2.) Matécsa Zsoltné vezető-főtanácsos (II. emelet 202. szoba)
Fehérgyarmat, 2021. 05. 13.
                                                                                  dr. Kovács Attila
jegyző
 
EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁSSAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÓ

 
2021.március 08-tól a COVID – járvány átmeneti súlyosbodása miatt a háziorvosi rendelőkben is rendkívüli mértékben megnövekedtek az esetszámok, mely jelentős terhet rónak a praxisokra.
 
Az egészségügyi alapellátást végző orvosi rendelőkben továbbra is folyik a betegellátás, de kérjük a lakosságot, hogy a tájékoztatóban leírtakat a gyógyító ellátás biztonsága érdekében szíveskedjenek betartani!
 
Rendelési időn kívül, munkanapokon 16 órától és munkaszüneti napokon (hétvégén, ünnepnap) a Központi Orvosi Ügyelet látja el a sürgős, COVID -mentes /nem gyanús és nem fertőzött/ betegeket.
 
A COVID-gyanús vagy igazoltan fertőzött betegeket sürgős esetben a Fehérgyarmati Kórház Sürgősségi Betegellátó helyén kialakított COVID Ambulancia látja el.
 
A háziorvosi rendelőkben a rendeléstől időben elkülönítve, a járvány elleni védekezés részeként a védőoltások is beadása is folyamatosan történik.
 
A háziorvosok a COVID-19 védőoltást hetente kapják, körzetekre (rendelőkre) leosztva.
 
A háziorvosok a védőoltást, kizárólag a központi adatbázisba bejelentkezettek névlistáján szereplőknek adhatják! Kérjük a lakosságot, hogy a központi online felületen (vakcinainfo.gov.hu) regisztráljanak az ingyenes védőoltásra!
 
A listán szereplők születési idő alapján vannak sorba rendezve.
 
Az oltandó személyek névsora minden héten frissül, a névsor kiegészül az újabb regisztrált személyek adataival.
 
A védőoltást a központi névlista sorrendje alapján ajánlja meg a háziorvos és telefonon keresi fel a soron következő oltandót.
 
Aki oltásra jön, ha teheti, a levélben vagy az e-mailben küldött oltási nyilatkozatot kitöltve hozza magával a megadott időpontban.
 
Kérjük a lakosokat, hogy csak indokolt esetben telefonáljanak a rendelőkbe:
 
-rosszullét miatti segítségkérés
 
-COVID-fertőzés megléte vagy gyanúja
 
-munkahelyről egészségügyi ellátás miatt kilépők időpontkérése.
 
A nagy napi leterheltség miatt, kérjük panaszmentes, gondozott betegeinket, hogy gyógyszerlistájukat hozzák el, vagy juttassák el rendelőnkbe, ne telefonon kérjék a gyógyszerfelírást!
 
Megértésüket köszönjük!
 
 
Dr. Illés Ildikó
 
háziorvos
Egyéb információk, elérhetőségeink
Elérhetőségeink
Fehérgyarmati Polgármesteri Hivatal


4900, Fehérgyarmat Kiss Ernő u.2.
Tel: 44/510-236
Fax: 44/510-232

Ügyfélfogadás:
hétfő, kedd, szerda 8 - 16 óráig

Polgármester: Dr. Péter Csaba

Jegyző: Dr. Kovács Attila
Email:
Cikkek: Varga Krisztina, Kanyó András Fotók: Kanyó András, Bodnár István, Márta Szabolcs
Videók: Bíró Tibor, SOL Media Kft. A honlapot készítette és szerkeszti: Gecsey István
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz